ماهیگیر و آرایشگر


ماهیگیر و آرایشگر


 زبونم مو در آورد از بس گفتم: پسر جان! وقتی مهمون دارم، وقتی مشتری دارم،  این قدر صدای اون ماس ماسک رو در نیار قربونش برم  غیر اون صدای قوزمیت خواننده ی قدیمی هم چیزی گوش نمی دی. من و مشتری بیچاره هم مجبوریم مدام همین صدا رو بشنویم .حالا اگه می ذاشتی آهنگ های دیگه ش هم پخش بشه خوب بود. 

ماهیگیر و آرایشگر

زبونم مو در آورد از بس گفتم: پسر جان! وقتی مهمون دارم، وقتی مشتری دارم،  این قدر صدای اون ماس ماسک رو در نیار قربونش برم غیر اون صدای قوزمیت خواننده ی قدیمی هم چیزی گوش نمی دی. من و مشتری بیچاره هم مجبوریم مدام همین صدا رو بشنویم .حالا اگه می ذاشتی آهنگ های دیگه ش هم پخش بشه خوب بود. گیر دادی به همین یه آهنگ . با این که بدم میاد ولی دیگه از بر شدمش: این همه اون دستاتو بالا و پایین نکن لب بچه ماهی رو با قلاب خونین نکن ماهیگیر!

 اگه این چند تا مشتری هم بپرن ، اگه دیگه نیان ، از کجا بیارم خرج خونه رو بدم. از کجا بیارم اجاره بدم. از همه مهمتر از کجا بیارم اون دواهای گرون قیمت رو بخرم.اگه اون قرص ها ، اگه اون آمپول ها نباشه که تا دستشویی هم نمی تونی خودت رو بکشونی. ببین این نوار قدیمی ها اون جاست. همه ی نوارهای جوونی من توی اون کمددیواری اتاق خودته . اصلا از امروز شروع کن به گوش کردنشون .شاید آهنگهای بهتری هم داشته باشه : تو هم با من نبودی،حتی برگلیم ما/ با اینا زمستونو سرمی کنم  با اینا خستگی مو در می کنم بوی عیدی بوی توپ بوی کاغذ رنگی اتفاقا به حس و حال الان هم می خوره.  مشتریایی که دو ماه و سه ماه یکبار میان. این شب عیدی همشون میان برای اصلاح. عیدی هم میدن. قول می دم با عیدیاشون برای تو یک دستگاه سی دی خور بخرم اصلا یه کامپیوترمی خرم عزیزم! بسه دیگه. اگه از من بدت میاد، گه من رو مسئول می دونی  بایداین رو هم بدونی که الان جز راحتی تو هدف دیگه ای ندارم.

باید بدونی که اگه من نباشم، نتونم کار کنم باید بری تو یه آسایشگاه. با این اخلاقت هیشکی هم تحویلت نمی گیره.

 یادته اون وقتی که تو اون آرایشگاه معروفه کار می کردم چقدر وضعمون خوب بود. برات پرستار گرفته بودم، سفر می بردمت. هر چند، چه فایده! از اول تا آخر سفر یک کلمه حرف نمی زدی.لب آب نمیومدی.حق می دم بهت از آب و دریا و رودخونه،بدت میاد. باور کن از وقتی فهمیدم از ماهی بدت میاد بیرون یواشکی تو هم لب به ماهی نزدم. باور کن راست می گم .داری من رو نابود می کنی الان سه ساله که سرکار نمی رم و هر روز از مشتریام کم می شه. چقدر کار خطرناک کردی و مثل مشتریایی که داری می پرونی، همه ی پرستارات رو پروندی.

 تو پسر باهوشی هستی نقاشیهایی که می کشی رو ببین به هرکی می گم پسر من نقاشه باورشون نمی شه چرا؟ چون یه دونه رو هم نگه نداشتی.  همه رو می زنی خراب می کنی.  با چاقو به جونشون نمی افتی آتیششون نمی زنی.  آروم و با طمانینه تاشون می کنی و بعد با قیجی می بریشون . با خودت فکر کردی وسایل نقاشی رو کی می خره ؟ کی پولشو می ده؟  من می خرم.  با این که یه دونه شون رو هم نگه نداشتی یه دونشون رو هم به من تقدیم نکردی.

چند بار تصمیم گرفتم دیگه بوم و قلم مو و رنگ نخرم . دیگه کاغذ کاهی و مداد نخرم. اما دلم نیومد ،حتی با خودم گفتم اگه وسیله نقاشی نخرم، اون وقت مجبور می شه رو دیوار نقاشی بکشه اون وقت دیگه نمی شه دور بندازیمشون بعد دست و پات رو می بندم . مشتریا رو میارم تو اتاقت،  می گم ببینید! ایناهاش.  این هنر پسر منه! این پسر منه که شماها فکر می کنید خله، دیوونه س . ببینید!

 چند بار تصمیم گرفتم دیگه بوم و قلم مو و رنگ نخرم . دیگه کاغذ کاهی و مداد نخرم. اما دلم نیومد ،حتی با خودم گفتم اگه وسیله نقاشی نخرم، اون وقت مجبور می شه رو دیوار نقاشی بکشه اون وقت دیگه نمی شه دور بندازیمشون بعد دست و پات رو می بندم . مشتریا رو میارم تو اتاقت،  می گم ببینید! ایناهاش.  این هنر پسر منه! این پسر منه که شماها فکر می کنید خله، دیوونه س . ببینید! با هوشه ، نقاشه! اون وقت پزت رو می دم.  اما دلم نیومد  باز هم می رم و برات وسیله ی نقاشی می خرم . چون می دونم نقاشی تو خونته . نقاشی رو از مادرت به ارث بردی .... آه که اگه مادرت بود شاید این وضع پیش نمیومد .مادرت نقاش بود اما با وفا نبود ،به ساز نبود، اگه بود ول نمی کرد بره.  درک می کرد مریضی تو رو. این من بودم که باید می رفتم من مسبب بودم ولی نرفتم . شجاعانه وایسادم . اینا رو که می فهمی . تا چه حد باید مجازات بشم ؟ تا یک سال پیش مدام آهنگه مادرم غربت چرا؟ تو رو کرد از من جدا! مادر! مادر! ا رو میذاشتی برای مشتری ها. بعد که قصه ی گذاشتن و رفتنش رو گفتم بند کردی به این آهنگ آخری.

به این ماهیگیر کوفتی.  قبل از این که تو عقل رس بشی،  من خودم رو مجازات کردم. از کارم دست کشیدم.  دردنیا رو به روی خودم بستم . رفتم پادویی که آرایشگری یاد بگیرم .همه فکر می کنن این منم که خل شدم .بهترین آهنگسازی که دیگه کار نکرد .جواب هیچ شاعر و خواننده ای رو نداد.  دیگه آهنگ گوش نکرد.  بله! من خودم رو مجازات کردم حالا می خوای چی رو ثابت کنی؟ این که تو بچگی رفتیم شمال ، بردمت تو آب.  آب بازی کردیم که شنا یاد بگیری . که پسرم قوی بشه  حالا از شانس جفتمون آب تو گوشات موند.  این قدر آب تو گوشات موند که هنوزم شبها که می خوابی حوله برمی دارم میام تو گوشت رو خشک می کنم.  قسمت نبود که ارث آهنگسازی من به تو برسه  قسمت نبود که موسیقی بشنوی قسمت نبود که مث من موسیقی دان بشی حالا  هی آهنگی رو بذار که خودت نمی شنوی و عذاب روح منه.

مجتبی شاعری

منبع تبیان

تفاوت معجزه با کرامت !

تفاوت معجزه با کرامت !

معجزه
مقدمه

اولیای الهی می توانند دست به اعمالی بزنند که ازنظر عادی برای بشر خارق العاده به نظر می رسد. کارهای عجیب و غریبی که حاکی از قدرت برتری در پشت آنهاست. زندگی نامه ی همه ی مردان الهی پر است از این کرامات الهی و معنوی که باید چشم دل باز کرد و آنها را دید. توجه به ماهیت و چیستی این کرامات سبب می شود ایمان و اعتقادقلبی انسان به قدرت الهی و صاحب اصلی این کرامات بیشتر و بهتر شود.

کرامت در لغت!

کرامت درواژه به معنای بزرگواری است و در لغت نامه ی دهخدا آمده است که: کرامت از مصدر "کرم" واژه ای عربی و به معنای بزرگی ورزیدن جوانمرد گردیدن و با مروت شدن و نقیس و عزیز شدن است.

 

کرامت در اصطلاح!

در اصطلاح کرامت امری است خارق العاده که به واسطه ی تقرب در پیشگاه خداوندو لطافت روح و صفای باطن از انسان صادر می شود ولی نه برای اثبات حق یا تحدی و هدف اصلی از ارائه ی آن این نیست اگر چه ممکن است حقی با آن اتفاقا ثابت شود.

جرجانی از علمای اسلامی درباره ی کرامت می گوید: کرامت ظهور کاری خارق عادت از شخصی غیر مقارن با دعوی نبوت است پس هر آنچه مقرون دعوی نبوت باشد معجزه است نه کرامت.

جامی در نفحات الانس پس از ذکر انواع کرامات صادره از عرفا درباره ی کرامت به این نکته اشاره می کند که خداوند هرگاه یکی از دوستان خود را مظهر قدرت کامله ی خود بگرداند اومی تواند در عالم هر نوع دخل و تصرفی را انجام دهد و این همان کرامت است.

 

قدرت برکرامات!

کسی که می تواند دست به کرامات یعنی اعمال خرق عادت بزند دارای نفس قوی و صفای باطنی است که می تواند به اذن الهی در امور عالم دخل وتصرف نماید. در واقع این مرتبه ناشی از مرتبه ی کمال نفس و از عظیم ترین منازل کمالی انسانی به شمار می رود.

قدرت برکرامت بواسطه ی تطهیر قلبی وصفای باطنی است که به اذن الهی انسان قادر بر تصرفاتی در عالم می گردد. از این رو شخص صاحب کرامت خود جلوه ای از اقتدار و قدرت الهی است

تفاوت معجزه و کرامت:

از آن جایی که غیر از انبیاء افراد دیگری نیز هستند که دست به انجام اعمال خارق العاده می زنند برای متمایز کردن معجزات انبیاء با این گونه اعمال بایستی تفاوتهای آنان را به طور دقیق بررسی نموده نخستین مطالب آن است که وقوع کرامات امری خلاف عقل نیست چرا که مثلا بدن انسان دراثر غضب دارای گرمایی می شود با آن که قبلا سرد بوده است ، همچنین با تصور و غلبه ی اوهام برسقوط از مکان بلند این امر اتفاق می افتد. پس عجیب نیست اگر نفس قدسی شود و قوت معنوی او افزایش یابد و بتواند همانند نفس عالم برطبیعت اثر گذارد. از این جهت معجزه و کرامت شبیه به هم هستند. یعنی نفوس انسانی نبی و ولی الهی صاحب کرامت دارای قدرت تأثیر در عالم شده است.اما اگر این افعال از ناحیه ی افرادی که به طهارت باطنی دست یافته اند اما از ناحیه ی خدامأموربه نبوت و تبلیغ نیستند باشند و همراه با تحدی و ادعای نبوت نباشد، کرامت نامیده می شود. پس کرامات نظیر معجزه است مگر آنکه معجزات مختص به کسی است که ادعای نبوت و رسالت می نماید و ازجانب حق مأمور برای تبلیغ و بشارت و انزار است ولی ابراز کرامات از اشخاص صالح مشروط به داعیه نبوت و رسالت نیست.

کرامت امری است خارق العاده که به واسطه ی تقرب در پیشگاه خداوند و لطافت روح و صفای باطن از انسان صادر می شود ولی نه برای اثبات حق یا تحدی

کرامت می کنی با یک اشاره ....

براساس آنچه درباره ی کرامت گذشت معلوم می شود که قدرت برکرامت بواسطه ی تطهیر قلبی وصفای باطنی است که به اذن الهی انسان قادر بر تصرفاتی در عالم می گردد. از این رو شخص صاحب کرامت خود جلوه ای از اقتدار و قدرت الهی است که هم فعل کرامتش و هم توجه به این جنبه درباره ی کرامت وی می تواند انسان را متذکر خداوند متعال نماید.

افراد صاحب کرامت از یک سوحجت های خدا بر مردمند و از سوی دیگربواسطه ی قدرت الهی که دارند راهگشاو راهبر مردم به سوی خداوند متعال هستند و وجود آنها در میان هر قومی به منزله ی شاهرگهای حیاتی زندگانی معنوی آن قوم است که توجه به آنها ثمرات دنیوی و اخروی برای انسان به همراه خواهد داشت.

 

خلاصه سخن

کرامت امری است خارق العاده که به واسطه ی تقرب در پیشگاه خداوند از انسان صادر می شود . کرامت از سوی اولیای الهی نشان گر قدرت معنوی باطنی ایشان است .....

    ن. رادفر                

 منبع: تبیان

درخواست پرز از اروپاییان در خصوص حزب‌الله


درخواست پرز از اروپاییان در خصوص حزب‌الله

 رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی امروز خود در پارلمان اروپایی از کشورهای اروپایی خواست نام حزب الله را به لیست سازمان های خارجی تروریستی وارد کنند.

 
به گزارش فارس و به نقل از الف، «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی که برای لابی علیه حزب الله لبنان و تلاش برای ورود نام این گروه به لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا، به این قاره رفته امروز در پارلمان اتحادیه اروپا سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی از اتحادیه اروپا خواهش کرد که حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کنند.پرز در صحبت های امروز با این ادعا که حزب الله یک سازمان خارج از حاکمیت لبنان است که در حال «نابود کردن» این کشور است، گفت: صدای شما خیلی تأثیرگذار است. از شما خواهش می کنم که آن ها را تروریست بنامید... جامعه بین الملل باید حزب الله را یک سازمان تروریستی بخواند.
 
رژیم صهیونیستی پس از ماه جولای و انفجار اتوبوس اسرائیلی ها در شهر «بورگاس» بلغارستان حزب الله لبنان را به دست داشتن در این عملیات متهم کرد. ادعایی که به اذعان روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» برای فشار آوردن به اتحادیه اروپا و ورود نام حزب الله به لیست گروه های تروریستی مطرح شده است. رئیس رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت هایش گذری نیز به سوریه داشت و گفت: بهترین راهکار برای پایان دادن به تراژدی سوریه، تقویت اتحادیه عرب که سوریه هم یکی از اعضای آن است، برای مداخله (نظامی) در سوریه است چراکه از مداخله نیروهای غربی در سوریه به عنوان یک مداخله خارجی تعبیر می شود. وی افزود: اتحادیه عرب می تواند و باید در داخل سوریه دولتی تشکیل دهد تا از کشتار و تجزیه این کشور جلوگیری کند. سازمان ملل باید از تشکیل نیروی نظامی اعراب حمایت کند.
 
موضوع برنامه هسته ای ایران هم یکی از اصلی ترین موضوعاتی بود که «شیمون پرز» به آن پرداخت. وی باز هم ادعای خود را در مورد نظامی بودن برنامه هسته ای ایران تکرار کرد. پرز در صحبت هایش اعمال تحریم علیه ایران را اقدام خوبی توصیف کرد. وی همچنین با هدف همراه کردن کشورهای اروپایی با خود مدعی شد که فقط اسرائیل در معرض تهدید نیست و برد موشک های ایران با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به «چهارگوشه جهان از جمله اروپا» هم می رسد. رئیس رژیم صهیونیستی افزایش تحریم ها علیه ایران را نیز خواستار شد.

بدون شرح

بدون شرح


این عکس توسط شباب گلچین عکاس جوان اهل تالش گرفته شده است  و برنده عکس ویژه یونسکو که در ژاپن برگزار شده بود شد.

نظر شما در باره این عکس چیست؟

حجت دمیاد استاندار جدید کرمانشاه...

حجت دمیاد استاندار جدید کرمانشاه...

در جلسه امروز هیئت دولت حجت دمیاد به عنوان استاندار کرمانشاه معرفی و در هفته آینده مراسم تودیع و معارفه برگزار میشود.


حال باید دید این تصمیم به مرحله اجرا می رسد و یا بازهم شاهد ادامه کار استاندا فعلی خواهیم بود. به هر حال اگر این امر به مرحله اجرا برسد  آیا در این برهه زمانی تغییر استاندار کمکی به استان خواهد کرد (با توجه به زمان محدود و پایان عمر دولت دهم)؟




سید آقایی داوطلب شورای شهر نمی شود

حجت الاسلام سید ناصر سید آقایی در مراسم یادبود شهید قنبری در محله دولت آباد اعلام کردند که کاندیدای شورای شهر نیست و به شایعات در خصوص حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه پایان داد.


در این مراسم که حجت الاسلام سید آقایی سخنران آن بود با برسی مقام شهید، گریزی هم به انتخابات شورای شهر داشت و از کاندیدا خواست که به فکر قیامت هم باشند.

در پایان مراسم حجت الاسلام سید آقایی برای آقایان قنبری و محمدرضا بیات که در جلسه حضور داشتند و همچنین حجت الاسلام زین الدین آرزوی موفقیت کردند.


بدون شرح

از کارتون تو یه اداره مدرن خسته شدید؟

pas in chi 9 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟

pas in chi 2 بدون شرح (خودتون ببینید)

هنوز هم از گرسنگی مینالید؟

pas in chi 10 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟

pas in chi 13 بدون شرح (خودتون ببینید)

از خواب تو تختخواب سفتتون ناراحت هستید؟

pas in chi 11 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟

pas in chi 15 بدون شرح (خودتون ببینید)

هنوز قدر محبت و مراقبت های والدینتونو نمیدونید؟

pas in chi 17 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟

pas in chi 16 بدون شرح (خودتون ببینید)

راحتی و آسایش باعث میشه موقع مطالعه خوابتون میاد؟

pas in chi 18 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟

pas in chi 1 بدون شرح (خودتون ببینید)

آیا آرامش و لذت یک حمام گرم رو دارین و باز هم از زندگی مینالین.؟؟؟؟

pas in chi 3 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟

pas in chi 7 بدون شرح (خودتون ببینید)

هنوز هم از اینکه دستاتون وقتی ظرفای خودتون رو میشورین آسیب ببینه نگران هستین؟؟؟؟

pas in chi 8 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟؟؟؟؟

pas in chi 4 بدون شرح (خودتون ببینید)

کافی نیست؟ مارک های جدید تر میخواین؟

pas in chi 14 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟؟؟؟؟؟

pas in chi 21 بدون شرح (خودتون ببینید)

از بازی های تکراری خسته شدین؟؟؟؟؟؟

pas in chi 5 بدون شرح (خودتون ببینید)

پس این چی؟؟؟؟؟؟

pas in chi 6 بدون شرح (خودتون ببینید)

همیشه به یاد داشته باش:

وقتی از وضعیت زندگیت شکایت میکنی،

مردمانی هستن که برای داشتن زندگی مثل

زندگی تو و بودن به

جای تو هرکاری حاضرن بکنن


به نقل ازوبلاگ یک عاشـقانه ســاده

شهروندان آمریکایی درباره ایران چگونه می اندیشند؟

شهروندان آمریکایی درباره ایران چگونه می اندیشند؟
گزارش تصویری/ آدم های نیویورک در ایران
عکس هایی که با هم خواهیم دید، حاصل کار یک عکاس آمریکایی است که چند ماه پیش از مردم تهران و چند شهر دیگر ایران گرفته است. بیش از آن که عکس ها جلب توجه کنند، نظرات بازدید کنندگان آمریکایی، پس از آن که عکس ها در وب سایت عکاس منتشر شدند، جالب است. نظراتی که اغلب نشان دهنده، عمق بی اطلاعی شهروندان آمریکایی از ملت و فرهنگ و تمدن ایران است. در برخی موارد، شهروندان آمریکایی به دلیل ناآگاهی نسبت به شرایط اجتماعی و فرهنگی ایران، به بیان نظراتی پرداخته اند که نادرست و غیرمنصفانه است. چنانچه انتشار این گونه نظرات، باعث کدورت خاطر برخی از خوانندگان عزیز شود، پیشاپیش پوزش می خواهیم.این نظرات را به عمد حذف نکرده ایم تا عمق این بی اطلاعی را نشان دهیم که البته درجای خود نشان می دهد، مسوولان فرهنگی کشورمان نیز برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران به جهان و از آن جمله مردم آمریکا کوتاهی کرده اند. چه بسا اگر از تمام ابزارهای ممکن برای روشن نمودن اذهان مردم آمریکا درباره واقعیت های تمدن غنی ایرانی اسلامیمان استفاده کرده بودیم، همین مردم امروز ابزاری برای مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت بزرگ ایران می شدند.
Inline image 1

 

 

 

"براندن" عکاس/بلاگر آمریکایی مدت هاست تحت عنوان Humans of New York روایت های تصویری/نوشتاری اش از زندگی مردم را منتشر میکند. او که در ماه دسامبر به ایران سفر کرد میگوید: "علیرغم هشدارهای دولت آمریکا برای سفر به ایران و به ویژه عکاسی در آنجا، من به ایران آمدم. کشوری زیبا با تاریخچه ای غنی و مردمانی مهمان نواز. آنها مردم آمریکا را به طور ویژه ای دوست دارند. به ما لبخند میزنند، برایمان دست تکان میدهند، به صرف غذا دعوتمان میکنند و میخواهند پیغام های شخصیشان را به جنیفر لوپز برسانیم. استفاده از تکنولوژی، موزیک ها و فیلم های آمریکایی در اینجا عمومیت دارد. در ایران هم مانند بقیه کشورها، مردم عقاید و دیدگاه های متفاوتی دارند اما اکثریتشان با احترام و حسن نیت با شما برخورد میکنند. تنها نکته تاسف آور، رابطه خصومت آمیز بین دولت های این دو کشور است. اخیرا به دلیل کاهش ارزش ریال، سفر به ایران نیز بسیار ارزان تمام میشود."
 

Inline image 10


برای مترجمم توضیح دادم که میخوام مردم عادی رو سوژه عکاسی ام قرار بدم. ولی فکر کنم اون منظورم رو دقیق متوجه نشد. یکی از خانم های جوان که در حال عبور بود رو نگه داشتم. مترجمم عجولانه به اون گفت که ایشون میخوان از واقعیت های جامعه عکسبرداری کنن. سپس اون خانم خندید و به فارسی یه چیزی گفت. از مترجمم پرسیدم چی گفت؟ اون گفته: البته واقعیت تلخ !
Inline image 26

 
کن اسکارتر: آمریکایی ها الان دارن به خودشون میگن: چی؟ عمرا این یه شهروند ایرانی باشه! و احتمالا بیشترشون میگن: تهران تو کدوم یک از ایالت های آمریکاس؟
دوتا کامنتی که الان میزارم با نکوهش اکثر بازدیدکنندگان آمریکایی مواجه شدن که به اینا میگفتن شما باید آگاهیتون رو بالاتر ببرید!
مالتر: عجیبه! مگه نباید موهاشون رو بپوشونن؟ موهای این که به وضوح مشخصه! امیدوارم یه موقع اسید رو صورتش نپاشن!
ماریا: چه خانم باوقار و زیبایی!
آماندا: متشکرم از خانم های تهرانی که اجازه دادید براندن ازتون عکس بندازه و برای ما منتشر کنه. اگر کامنت من رو میخونید میخوام بگم که کامنت های نفرت انگیز بعضی ها رو(که خلاف چیزی هست که اکثر ماها فکر میکنیم) نادیده بگیرید و افتخار کنید به اینکه باعث شدید چیزی هرچند کوچک به آگاهی ما اضافه بشه.
فیلیپ: من سال ۲۰۰۹ به ایران سفر کردم و عاشق این کشور شدم. اصفهان، شیراز و بقیه شهرهایی که رفتم رو واقعا دوست دارم. جذابترین قسمتش هم خود مردم ایران بودن. در تمام سفرهایی که تا به حال داشته ام هرگز با اینچنین مهمان نوازی و صمیمیتی از طرف مردم مواجه نشده بودم.
 
 
 
اینها آتش نشانان ایستگاه ۶۴ شمال تهران هستن. وقتی فهمیدن من از نیویورک اومدم ازم پرسیدن تو هم یه آتش نشان هستی؟

Inline image 20

لنا: چرا آتشنشانا همیشه خوشتیپ به نظر میان؟
کدی مای: عکسات واقعا نظر منو نسبت به ایران عوض کرد. ازت ممنونم
جولی: من عاشق اون آقاهه هستم که داره زیرچشمی از پنجره نگاه میکنه
برایان: مادربزرگ من به عنوان مادری که یکی از پسرهاش رو در جنگ ویتنام از دست داد یه بار بهم گفت که معتقده اگر مردم فقط به چهره های دشمنان احتمالیشان نگاهی بیندازند و اینو درک کنن که اونا هم واقعا انسان هستن، تب جنگ ها فروکش میکنه. اون همچنین میگه اگر مادران زمامدار امور بودن هیچوقت هیچ جنگی اتفاق نمیفتاد.
سامانتا: چیزی که برام جالبه اینه که همه این عکس هایی که از ایران برامون آپلود کردی به نظر میان تو همین نیویورک گرفته شده باشن. واقعا جالب و زیبا هستن
 
   
وقتی ازشون خواستم یه عکس از اونا بندازم، لبخند زدن و جوابی ندادن. برداشتم این بود که اونا مایل به این کار نیستن. مترجمم گفت فکر کنم اونا موافق باشن. به خاطر تواضعشون جوابی ندادن. رفتاری که خیلی از ایرانی ها دارن. یه بار دیگه ازشون درخواست کنی قبول میکنن

Inline image 30


آدریانا: ایرانی ها مردم شگفت انگیزی هستن. من خیلی از ایرانی هایی که به آمریکا مهاجرت کردن رو میشناسم. اونا واقعا شهروندان فوق العاده ای هستن. 
شانون: فکر کنم اسم این سنت ایرانی ها "تعارف" باشه. امیدوارم درست نوشته باشم. شما سه بار یه چیزی رو میخواید یا میپرسید. اگر در بار سوم اون شخص همچنان بگه نه، این یعنی واقعا نه. دو بار اول اگر بگن نه این نشونه ادب و تواضعشونه
ایوان: این منو یاد مردم اروپای شرقی میندازه وقتی برای اولین بار اومده بودن آمریکا. همون شب به مهمونی شام دعوت شدن. وقتی میزبان که آمریکایی بود بهشون پیشنهاد غذای اضافه و بیشتر رو داد اونا گفتن نمیخوریم. به هوای اینکه میزبان آمریکایی مثل تشریفات سنتی اونا بهشون اصرار کنه: -"لطفا یه تیکه دیگه بردارید" -"نه ممنون. همین کافیه" -"خواهش میکنم بردارید. غذا که زیاده" -"نه حقیقتا نمیتونم. سیر شدم مرسی" -"دست منو رد نکنید دیگه. فقط یه تیکه" -"حالا که اصرار میکنید چشم…" ! ولی نمیدونستن برای آمریکایی ها "نه" یعنی "نه" و بلافاصله بعد از اولین و تنها "نه"ای که گفته میشه، غذا رو جمع میکنن میبرن و اروپایی ها همینجور شگفت زده مونده بودن و شاید کامل هم سیر نشدن !
 
     
وسط جمعیت داشت میومد سمت ما و فریاد میزد: برید کنار، احمدی نژاد داره میاد ! نگهش داشتم ازش عکس بگیرم. میگفت برنامه روزانه اش اینجوریه که قلیون میکشه بعد میره سرکار. بعد دوباره قلیون میکشه با طعم دوسیب !
 
Inline image 27
 
 
جولیا: عجب برنامه فشرده و شلوغی داره !
مارتا: و سرانجام ما همه به راز واقعی زندگی پی بردیم !
اریک: به نظر میاد واقعا داره از زندگیش در عین سادگی لذت میبره و میدونه چجوری شاد باشه
 
 
 
 
یک رستوران در تهران

Inline image 15


مادر و دختر، در حال خرید در یک مجتمع تجاری، شمال تهران

Inline image 33

ربکا: کدوم مادره کدوم دختر؟
کریسی: من همیشه فکر میکردم زنان ایرانی لباسای معمولی میپوشن. متشکرم ازت براندن که به ما نشون دادی بدون دانستن واقعیت ها در مورد چیزی قضاوت نکنیم
شاون: من منتظر بودم یکی کامنت بزاره بگه: اوه مای گاد! مگه تو ایران مرکز تجاری هم وجود داره؟!
جنی: من عاشق این عکسهایی هستم که توی این مدت از مردم ایران گذاشتی. چون به طرز عجیبی روی شناخت ما از مردم دوست داشتنی ایران تاثیرگذار بود و به ما آمریکایی ها اجازه داد تصاویر واقعی اونا رو ببینیم نه تصاویر کاریکاتورگونه و اغراق آمیز فاکس نیوز رو! 
گیلبرتو: رسانه ها ! ما باید در مورد چیزهایی که شما تا به حال در مورد ایران به خوردمون دادید به طور جدی باهم صحبت کنیم
الیسون: شبیه مرکز تجاری نزدیک خونه ما در همین نیویورک هست. خوشحالم از اینکه دارم بُعد پیشرفته و نرمال ایران رو میبینم. خیلی متفاوت نسبت به اون چیزی که توی تلویزیون دیده بودم
برندا: چرا ما اینقدر ذوق زده شدیم از دیدن این دو خانم؟ چون مثل ما غربی ها راحت لباس پوشیدن؟ چون با این تیپ و لباسا خوش استیل به نظر میان و شبیه ماها شدن؟ اون ها بازم میتونن شیک و خوشتیپ باشن حتی اگه چادر یا برقع سر کنن و یا لباسی بپوشن که مطابق فرهنگ و عرف جامعشون باشه. انسان های خوب همه جا میتونن باشن حتی اگه تیپ و لباسشون شبیه ماها نباشه
پاملا: براندا، من ندیدم کسی اینجا گفته باشه اونا زیبان چون شبیه ما غربی ها تیپ زدن. همه ی کامنت هایی که من دیدم خیلی با حسن نیت در مورد شیک بودن اون ها صحبت کرده بودن. حالا کاری به اون چند نفری ندارم که نوشته بودن اینا هیچ نشانی از یک زن ایرانی ندارن چون برقع نپوشیدن

 

 
 
اینجا شیرازه. عکسبرداری من تازه تموم شده بود. یه تاکسی گرفتیم و سوارش شدیم. میخواستم شروع کنم به مرور و تماشای عکس هایی که گرفتم ، یهو نفهمیدیم از کجا سر و کله پلیس پیدا شد! یکیشون سرشو کرد داخل ماشین و شروع کرد با فریاد یه چیزی رو به زبان فارسی گفتن. با خودم گفتم یا خدا ! فقط اون لحظه امیدم به این بود که اوباما بتونه منو از زندان در بیاره! به مترجمم گفتم چی میخواد این؟ گفت: میخواد از اونا هم عکس بندازی…
 
Inline image 34
 
زهرا: ایرانی ها همیشه با دیدن توریست ها ذوق زده میشن! فرقی نمیکنه بازاری باشن یا مامور پلیس!
آلکساندرا: من تابستون یه سفر به ایران داشتم. ما به تهران ، اصفهان ، شیراز و چنتا شهر دیگه رفتیم. من برام جالب بود که چقدر این مردم مهربونن. حقیقتا اون ها بهترین مردمی بودند که در تمام سفرهای دور دنیام دیده بودم. اونا عاشق آمریکایی ها بودن. حتی کسانی که ما اصلا نمیشناختیمشون مارو تو خیابون نگه میداشتن تا باهامون صحبت کنن و بعدش هم به صرف چایی و سوپ دعوت میکردن. هیچ چیز برای من غم انگیزتر از دیدن تصورهای غلط آمریکایی ها نسبت به این مردم نازنین نیست.
سو جونز: با دیدن این تصاویر خیلی دلم میخواد یه سفر به ایران برم. مردمشون به نظر خیلی خونگرم میان
 
 
 
حافظیه شیراز
 
Inline image 19

نیکول: هرکی رو تو ایران میبینی فتوژنیکه و آماده اس برای عکسبرداری !
کارولین: میخوام ازت تشکر کنم به خاطر این تصاویر. تو یک نمای بسیار زیبا و کاملا متفاوت نسبت به اون چیزی که رسانه ها پخش میکنند رو از ایران و مردمش به ما نشون دادی
شرمین آشا: چرا دخترای ایرانی اینقدر خوشگلن؟ من مطمئنم جهش های ژنتیکی باعث شده اونا با ویژگی های مثبت ظاهری متولد بشن

 
به نظر میرسه همه مردها احساسشون در مورد خرید کردن یکسانه !
Inline image 16

کاترین: در پاسخ به کامنت مگان که گفته مثل اینکه زنان ایرانی هم بدشون نمیاد تحث سلطه شوهرشون مجبور به پوشیدن چادر باشن. میخوام بگم این تعمیم دادن اشتباست. تو از کجا میدونی اونا مجبور به این کار هستن؟ شاید به انتخاب خودشون بوده و این قسمتی از فرهنگ، مذهب و عقاید زندگیشونه. با این حساب اگه یکی بگه زنان آمریکایی توسط شوهراشون مجبور به پوشیدن شلوارک و دامن کوتاه میشن پس اونم درست میگه! چون خیلی از زن ها به خاطر احساس فشار از طرف جامعه و شوهرانشون مجبور به همچین پوششی میشن. اما از طرفی هم هزاران نفر معتقد هستن این به انتخاب خودشون بوده. پس همه چیز نسبیه

 


این مرد راننده تاکسی ما بود توی تهران. میگفت ۸ سال تو آمریکا زندگی کرده و تصادفاً در همان خیابانی که من در جورجیا زندگی می کردم، اقامت داشته. او با پرداخت ۱۵۰۰ دلار از طریق مرز مکزیک وارد آمریکا شده. می خواسته در آمریکا به دانشگاه بره و دندانپزشک بشه اما خیلی زود میفهمه که آمریکای خیالیش از آمریکای واقعی خیلی سخاوتمندتره! علیرغم اینکه ۸ سال توی یه کارخونه مشغول به کار بود ولی باز هم نتونست در اجتماع برای خودش جای پایی باز کنه. میگفت: "بعد از حادثه یازده سپتامبر زندگی برای مهاجرین خاورمیانه ای خیلی سخت شد. یه مدتی هیچ پولی نداشتم تا حدی که مجبور شدم خون خودم رو بفروشم". حتی یک شب هم به خاطر رانندگی بدون داشتن گواهینامه توی زندان بوده. خیلی به این در و اون در زده تا بتونه گرین کارت آمریکا رو بگیره و به صورت قانونی و دائمی اونجا ساکن بشه اما نتونسته و در نهایت به ایران برگشته.
من از اینجور آدما خوشم میاد و همیشه تحسینشون میکنم. هرچند اون به چیزی که میخواست نرسید و من از این بابت متاسفم اما اراده اش قابل ستایشه. با این وجود، اون خودش میگفت: "قسمتم همین بوده". اما به نظر نمی رسید خودش به حرفی که می زنه اعتقاد داشته باشه
کرایه اش برای ۴۵ دقیقه سواری در سطح شهر تنها ۶ دلار شد. اما من همون پولی که تو آمریکا برای این مقدار سواری می پردازم رو بهش دادم. ازش پرسیدم ازدواج کردی؟ گفت آره. وقتی برگشتم ایران با همسرم آشنا شدم
خواستم ازش عکس بندازم. قبول کرد اما خواست که کنار تاکسی ازش عکس نندازم. میگفت راننده تاکسی بودن شغل کلاس پایینیه
ولی بهش گفتم نه کلاس این شغل اصلا پایین نیست. این شغل مردای سختکوشی هست که کار میکنن تا بچه هاشون بتونن در آینده بهترین شغل ها رو داشته باشند.

Inline image 31

لیزا: با خوندنش اشک ریختم
آدریانا: قسمت آخرش من رو به گریه انداخت :( خیلی از مردم نمیفهمن اینو. شغل هایی که ازش به عنوان بی کلاس یا سطح پایین یاد میشه چیزی هست که والدین من انجامش دادن تا من رو به جایی برسونن که امروز هستم. ازت ممنونم به خاطر این نگاهی که به مسائل داری و همچنین متشکرم از پدر و مادرم.
سونیا: جمله آخرت خیلی دلگرم کننده بود
زهرا: پدر من در شیراز راننده تاکسی بود و من الان استاد دانشگاه هستم در آمریکا. حق با توئه. این شغل کلاسش پایین نیست. بلکه این شغل مردانیست که به سختی کار میکنند تا آینده خوبی برای بچه هاشون بسازن
رادولف: قسمت آخر باعث شد چشمانم اشک آلود بشن. من این موضوع رو خوب درک میکنم به عنوان پسر یک مادر مهاجری که از همه چیزش گذشت تا بتونه زندگی که آرزوش رو داشت برای خودش و بچه هاش بسازه. او به سختی ساعت های طولانی رو به عنوان پیشخدمت رستوران کار میکرد و توی کارخونه های مختلف هم کارای کمرشکن رو انجام میداد. و من الان در حال استخدام برای کارآموزی پزشکی هستم. با این امید که بتونم زحمات مادرم رو به نحو احسن جبران کنم.
آلکس: مردم هرگز نباید از داشتن یه شغل شرافتمندانه ای که دستمزدش پایینه شرمنده باشن. اونایی باید شرمنده باشن که شغل هایی دارن که درآمدهای نجومی داره و کارشون هم قانونی نیست و یا به مردم آسیب میرسونه یا به محیط. ولی متاسفانه برعکسه. ای کاش توی طرز فکرمون یه تجدید نظری بکنیم.
رانیا: من همیشه میگم خدا این جهان رو خلق کرده ولی مردم ورداشتن اونو مرزبندی کردن و سیم خاردار کشیدن به اسم کشور خودشون! ما چه حقی داریم که اجازه بدیم یا ندیم به کسی تا هرجایی از این سرزمین خدادادی که دوست داره زندگی کنه؟
کیسی: به این مرد احترام میزارم. از دست دادن همچین آدمی برای آمریکا ضرر و به سود ایران شد. برات بهترین ها رو آرزو میکنم برادر
 
 
روحانیون ایران – چه خوب یا چه بد، اونا همسو با حکومتشون هستن. او میگفت: مردم آمریکا آدمای خوبی هستن. مشکل ما با دولت آمریکاست
 
Inline image 28

 
جنی: بهش بگو خوده ما مردم آمریکا هم با دولت آمریکا مشکل داریم !
 
  
 
گروهی از پسرهای نوجوان در یکی از دبیرستان های تهران. یکیشون ازم پرسید که آیا من فکر میکنم در روز ۲۱ دسامبر، دنیا به پایان میرسه؟ بهش گفتم اگه در اون روز دنیا به پایان برسه من به همتون یه میلیون دلار میدم! همشون خندیدنInline image 13
جسی: اون پسره سمت راستیه باحاله! فیگور گرفته داره بازوشو نشون میده !
میشل: اون پسره سمت چپ ردیف بالا نفر دوم میتونه یه روزی یه مدل بشه! گونه های استخونی اش عالی ان
 

 
Inline image 25
رایان: با توجه به این عکس و عکسای دیگه ای که انداختی به نظر میاد ایران سرزمین مدل های زیبا باشه
نینا: براندن جدی میپرسم، تو ایران هیچ آدم زشتی وجود نداره؟ اگه اینطوره که باید قبل از رفتن به این کشور حسابی به خودم برسم
دیانا: ازت ممنونم که نشون دادی زنان مسلمان مظلوم واقع نشدن و اونا هم دارن زندگیشونو میکنن. لزوما نباید به شیوه ی ما زندگی کنن که
 

 
Inline image 32
 
 
 
 

اینا فال فروش بودن. فال من این دراومد: با آدمای حسود مشورت نکن !
 
Inline image 5
 

 
اینجا ابیانه – یکی یه حرف خنده دار زده !
 
Inline image 21
 
سینجیا: من عاشق عکساتم. آدم حس میکنم خودش اونجاس و داره باهاشون میگه و میخنده
ملانی: خدا حفظشون کنه. اون سمت راستی که از بس خندید دمپاییش دراومد
راینا: لبخندهای زیباشون منو یاد وقتی میندازه که مادرم حالش خوب بود و آلزایمر نداشت. اون موقع ها زندگیه واقعا شادی داشت. اما الان حتی نمیتونه یه لبخند بزنه :( قلب من به درد میاد از این غصه
 
 
Inline image 6
جان: من حتی نمیدونستم تو ایران هم برف میاد ! فکر میکردم خشک و بیابونیه
جنیلین: عکسایی که از ایران گذاشتی منو متقاعد کرد که تمام این کشور پر شده از سوپر مدل ها !
چریل: رو حساب نادونی من نزارید. ولی منم واقعا نمیدونستم تو ایران برف میاد. فکر میکردم ایران یه جای خشک و بایره و هواش هم گرم!
آگاتا: با خوندن کامنتا به این نتیجه رسیدم که مردم آمریکا نه مطالعه میکنن، نه در مورد چیزی تحقیق میکنن و فقط جذب چیزایی که از تلویزیون پخش میشه هستن. این روزا دیگه دنیا کوچیک شده، اطلاعات تو اینترنت جاری شده، مردم فرای از مرزها دارن باهم دوست میشن، صحبت میکنن، همدیگه رو ملاقات میکنن و به افکار و عقاید شخصی خودشون شکل میدن. اگه کسی بخواد چیزی رو بفهمه و یاد بگیره، راهش رو پیدا میکنه. مگر اینکه شما بشینید و صبر کنید تا اطلاعات رو بیارن تقدیمتون کنن و دربارش براتون شرح بدن. بعد شما سوپرایز بشید از اینکه مردم ایران دوتا سر با دستای قلاب مانند ندارن و شبیه بقیه انسان ها هستن !
 
 
Inline image 2
 
 

یک خانواده افغانی با چهره های شاد در بازار شیراز
 
Inline image 4
 

 
داشتم رد میشدم که منو صدا زد. از من خواست که برم باهاش ناهار بخورم. و همه غذایی که داشت تنها یه بشقاب برنج بود
 
Inline image 12

آدام: حس انسان دوستی در بهترین حالتش
تریسی: انگار روی قالی جادویی نشسته !
آلتاگراسیا: اونایی که کمتر دارن، سخاوتمندتر هستن. همیشه اینجور بوده
رولا: شما ایرانی هایی که میگید به داشتن آزادی ما حسودیتون میشه، ما هم به مهمان نوازی و مهربانی و سخاوتمندی شما حسودیمون میشه
 

 
و اینم آخرین عکس من در ایران
 
Inline image 9  
جیمز: من نمیدونستم ایران اینقدر رنگارنگ هست. حتی نمیدونستم اونجا برف هم میاد. ممنونم ازت به خاطر همه عکس ها
آمبر: مطمئنا دل ایران برای تو تنگ میشه ولی نیویورک از بازگشتت خوشحال خواهد شد
 
 
   
قبل از اینکه بیام ایران میدونستم موفقیت کارم کاملا بستگی به یه چیز داره: راهنما و مترجمم! مثل همه آمریکایی ها برای من یک راهنمای تمام وقت اختصاص داده شد. تمام چیزی که ازش میدونستم این بود که اسمش محمده(نفر سمت راست در تصویر زیر) و دولت ایران گواهی همراهی و راهنمایی آمریکایی ها رو بهش داده. این مرد چه کسی بود؟ و جوابش به این خواسته من چی میتونست باشه؟: "موزه ها جالبن، اما بیا به جای اون، بریم تو سطح شهر قدم بزنیم و سوژه های جالب و مردمی رو برای عکاسی پیدا کنیم"
محمد واقعا یه نعمت خدادادی بود. او نه تنها به من اجازه این عکاسی ها رو داد بلکه خودش هم با این کار موافق بود و برای انجامش با من همراه شد. اینکه از مردم و غریبه ها درخواست کنیم که ازشون عکس بندازیم کار راحتی نبود، اما او هرگز با رد درخواست از طرف کسی مواجه نشد و تقریبا همیشه در کسب اجازه از مردم برای عکاسی موفق بود. بنابراین کلکسیون عکس هایی که از دل این سفر بیرون اومد نتیجه یک تلاش مشترک بود. من با کمک چشم هایم و محمد با کلامش! بدون اون هیچکدوم از این عکس ها وجود نداشت و من ازش ممنونم به خاطر همکاری و کمکش. 
 
 
Inline image 29
 
 
 
در طول مدتی که در شیراز بودیم، محمود(سمت چپ) راننده ما بود. شاید بگم بامرام ترین مردی که در طول عمرم دیدم. انگلیسی رو در حد ساده و محاوره ای صحبت میکرد که همیشه تو جمله هاش اسم خودش هم میاورد. مثلا محمود خوشحال است، محمود اینجا است و…! بعضی وقتا فقط اسم خودش رو میگفت بعد با انگشت به من اشاره میکرد بعد دستشو میزاشت رو قلبش. اون مهمون نواز ترین آدمی بود تاحالا دیدم. هرموقع میخواستم از خیابون رد شم، میومد کنار من و هوامو داشت تا از خیابون رد بشم. نمیزاشت خودم در ماشین رو باز کنم. یا حتی در بطری آب رو. یکی دوبار هم یه جوری بهم تعارف زد که یعنی هرچی من دارم برای تو هم هست.

یه بار من حواسم نبود که ادکلنی که داره نشونم میده رو میخواد هدیه بده به من و اشتباها درخواستش رو رد کردم! اون ۸ بار برام اسپری کرد ادکلن رو تا من بالاخره دوزاریم افتاد. و جالب ترین خاطره ای هم که از محمود دارم وقتی بود که بعد از ناهار توی باغ دراز کشیده بود و مشغول قیلوله بود. قبلش هم با دقت و سلیقه دوتا رختخواب برای من و خودش آماده کرده بود. ولی من خوابم نمیومد و تصمیم گرفتم محمود رو بیدار نکنم و خودم بلند شدم رفتم یکمی قدم بزنم کنار رودخونه. برگشتم پست سرم رو نیگا کردم دیدم محمود رختخوابارو جمع کرده داره میدوئه میاد پیش من :) )
 
Inline image 8
 
 
آماندا: چه مرد نازنینی. ای کاش میتونستم دوست محمود باشم
سورن: به طور کلی اکثر مسلمونا خیلی خونگرم و صمیمی و مهمان نواز هستن. همه اونایی که نژادپرست و اسلام هراس هستن باید برن انسانیتی که پشت دین هست رو ببینن
ایوان: من میخوام یه اعترافی بکنم. سالهاست در آمریکا زندگی میکنم. تقریبا عاشق همه چیزه این کشور هستم. اما یکی از چیزهایی که همیشه فقدانش رو در فرهنگ غرب حس میکنم، آدمایی مثه محمود هستن. مخصوصا در بین نسل قدیمی تر
جو: اینا اون مردمی هستن که کشورمون به ما یاد داده ازشون متنفر باشیم؟
براندن: الان زنگ زدم به محمود گفتم توی اینترنت بین مردم آمریکا معروف شدی. یهو گوشیو گذاشت زمین با فریاد به زنش گفت.


 من دارم میرم آمریکا…  

منبع:الف

حزب‌اللهی‌ها بشنوند!

دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری امروز مطلب و فایل صوتی را با عنوان ((حزب اللهی ها بشنوند!)منتشر کرد:


حزب‌اللهی‌ها بشنوند!

برای دریافت فایل ، با توجه به سرعت اینترنت خود ، یکی از سه لینک روبرو را کلیک نمایید:









بیانات رهبر انقلاب كه در این قطعه صوتی می‌شنوید:

درباره‌ى زيدى كه شما او را قبول نداريد، دو جور ميشود حرف زد: يك جور آنچنانى كه درست منطبق با حق است، يك جور هم آنچنانى كه در آن آميزه‌اى از ظلم وجود دارد. اين دومى بد است، بايد از آن پرهيز كرد. درست همانى كه حق است، صدق است و شما در دادگاه عدل الهى ميتوانيد راجع به آن توضيح دهيد، بگوئيد، نه بيشتر. اين يكى از خطوط اصلى حركت امام و خط امام است كه ماها بايد به ياد داشته باشيم.

 اينكه شما يك نفر را به عنوان ضد ولايت، ضد بصيرت، ضد چه، مشخص كنيد، بعد يك عده‌اى راه بيفتند عليه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با اين كارها هم مخالفم؛ اين را من صريح بگويم. اين كارهائى كه در قم اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. آن كارهائى كه در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. بارها به مسئولين و كسانى كه ميتوانند جلوى اين چيزها را بگيرند، تذكر داده‌ام. آن كسانى كه اين كارها را ميكنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نكنند. مى‌بينيد كه تشخيص ما اين است كه اين كارها به ضرر كشور است، اين كارها به نفع نيست. با احساساتشان راه بيفتند اينجا، آنجا، عليه اين شعار بدهند، عليه آن شعار بدهند؛ اين شعاردادن‌ها كارى از پيش نميبرد. اين خشمها را، اين احساسات را براى جاى لازم نگه داريد. در دوران دفاع مقدس اگر بسيجى‌ها ميخواستند همين طور بروند يك جائى، طبق ميل خودشان حمله كنند، كه خب پدر كشور در مى‌آمد. نظمى لازم است، انضباطى لازم است، مراعاتى لازم است. اگر چنانچه به اين حرفها اعتنائى ندارند، آنها كه خب حسابشان جداست؛ اما آن كسانى كه به اين حرفها اعتناء دارند و مقيدند كه برخلاف موازين شرع حركت نكنند، بايد مراقبت كنند، از اين كارها نكنند.
 
 زيادتر نگوئيد از آنچه كه هست، از آنچه كه بايد و شايد. منصف باشيم؛ عادل باشيم. اينها آن وظائف ماست. اينجور نيست كه ما چون مجاهديم، چون مبارزيم، چون انقلابى هستيم، بنابراين هر كسى كه از ما يك ذره - به خيال ما و با تشخيص ما - كمتر است، حق داريم كه درباره‌اش هر چى كه ميتوانيم بگوئيم؛ نه، اينجورى نيست. بله، ايمانها يكسان نيست، حدود يكسان نيست و بعضى بالاتر از بعضى ديگر هستند. خدا هم اين را ميداند و ممكن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لكن در مقام تعامل و در مقام زندگى جمعى، بايد اين اتحاد و اين انسجام حفظ بشود و اين تمايزها كم بشود.
 

دانلود کنید: فایرفاکس ۱۹ با پی دی اف خوان خودکار

دانلود کنید: فایرفاکس ۱۹ با پی دی اف خوان خودکار

نرم افزار - موزیلا جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس را (نسخه 19) برای سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و آندروید، عرضه کرد.

مهمترین ویژگی این نسخه خواندن فایل های پی دی اف داخل مرورگر و بدون نیاز به نصب برنامه ادوبی و پی دی اف خوان است.
موزیلا با قرار دادن پلاگین مستقل روی مرورگر فایرفاکس مشکل برخی کاربرانی که برای خواندن یک فایل باید برنامه مخصوص را نصب و اجرا می کردند؛ را حل کرده و امکان پرینت مستقیم نیز برای همه کاربران مهیا کرده است. نسخه 18 موزیلا برای اولین بار بتای پی دی اف خوان را در خود جای داد و حالا نسخه 19 به طور کامل آنرا اجرا می کند. این کار را موزیلا با قرار دادن PDF.js با استاندارد HTML5 APIs (موجود روی تبلت و پی سی و تلفن و ...) برای خواندن متن و عکس بدون آسیب های امنیتی احتمالی انجام می دهد.
کاربران نسخه دسکتاپ برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس جهت دانلود نسخه جدید اینجا  را کلیک کنند و کاربران نسخه دسکتاپ برای آندروید نیز اینجا  را کلیک کنند.
در مورد کاربران آندروید، موزیلا با اضافه کردن گوشی های با سرعت پایین سی پی یو(پردازنده های ARMv6)، بیش از 15 میلیون کاربر صاحب چنین گوشی هایی را نیز به لیست دارندگان احتمالی فایرفاکس 19 اضافه کرده است. تلفن هایی مانند ال جی اوپتیموس وان، اچ تی سی مدل wildlife S و ZTE R750 شامل این دسته از کاربران موبایلی می شوند. نکته جالی دیگر برای کاربران آندرویدی ایجاد تم های موزیلایی برای کاربران نسخه جدید است که با انتخاب چند آیکون کاربر می تواند تجربه جدیدی برای مرور صفحات وب روی نسخه موبایل داشته باشد.
 
 
نکات فنی جدید برای نسخه دسکتاپ شامل امکانات و رفع خطاهای زیر است:
 
        NEW: Built-in PDF viewer.
       CHANGED: Canvas elements can export their content as an image blob usingcanvas.toBlob().
       CHANGED: Startup performance improvements (bugs 715402 and 756313).
        DEVELOPER: Debugger now supports pausing on exceptions and hiding non-enumerable properties.
         DEVELOPER: Remote Web Console is available for connecting to Firefox on Android or Firefox OS (experimental, set devtools.debugger.remote-enabled to true).
        DEVELOPER: There is now a Browser Debugger available for add-on and browser developers (experimental, set devtools.chrome.enabled to true)
       DEVELOPER: Web Console CSS links now open in the Style Editor.
         HTML5: CSS @page is now supported.
       HTML5: CSS viewport-percentage length units implemented (vh, vw, vmin and vmax).
        HTML5: CSS text-transform now supports full-width.
        FIXED: Certain valid WebGL drawing operations are incorrectly rejected, leaving incomplete rendering in affected pages (825205).
        FIXED: Starting Firefox with -private flag incorrectly claims you are not in Private Browsing mode (802274).
        FIXED: Plugins stop rendering when the top half of the plugin is scrolled off the top of the page, in HiDPI mode (825734).
 
 
نکات فنی برای نسخه آندروید نیز به شرح زیر است:
        NEW: Added theme support.
        NEW: Support for Traditional Chinese and Simplified Chinese localizations.
        CHANGED: Lowered minimum CPU requirement to 600MHz.
        CHANGED: Canvas elements can export their content as an image blob usingcanvas.toBlob().
        HTML5: CSS @page is now supported.
        HTML5: CSS viewport-percentage length units implemented (vh, vw, vmin and vmax).
         HTML5: CSS text-transform now supports full-width.
        FIXED: Certain valid WebGL drawing operations are incorrectly rejected, leaving incomplete rendering in affected pages (825205).
        FIXED: Holding backspace may delete text both in front of and behind the cursor (770291

 

 

منبع: د نکس وب(به نقل از خبر آنلاین)